SWEET MEMO


Sweet Pinky

Saturday, March 23, 2013

Tanggal 5 Feb 2012

Tanggal 5 Feb 2012
Ahad
Selayang~Concorde Hotel ~ Putrajaya~Bangsar

Hurmm ari ni pepagi aku terjaga dari lena.. Then trus breakfast pulut nyior bersama ikan masin hasil masakan bonda tersygku.. Oh yea smlm pak long chot,mak long chot dan tok ku dtg ke teratak bonda di Selayang bersama~sama Pak Ngah ku..depa wat surprise mai dr Kedah..terubat segala rinduku tatkala menatap wajah mereka..mujur kami x pulang ke Kedah juga..yeala memandangkan cuti pjg sehingga Selasa.. 4 hari.. :-)

Pepagi aku terima sms dr Norly..tempahan oreo cheese cake telah siap utk diambil..then kebetulan gak aku terima incoming call dr Kak Surin..aku perlu dptkn stok Monavie utk keluarga dan saudara maraku..tok dan mak long pesan utk dibawa blik ke Kedah.. So after aku pick up oreo cheese cake dr rumah Norly di SU..trus aku memecut ke ibu kota membelah jln Kuching hingga ke Concorde Hotel... Yeszaaa matlamat tercapai... Aku dpt bawa blik pe yg dihajati..just imagine ke hulu hilir aku drive with the cake..hahakssss..

Then,aku teringat wedding my officemate Balqis di area Pantai Dalam..alamak jam da dkt kul 1 lbh..trus aku ikut Highway Mex dgn harapan dpt short cut..hahakssss kesilapan besar kereta ku trus ke Putrajaya..alamakkkk..tu ar malu bertanya sesat jln.. Hihiksss dr Putrajaya aku turn back menuju ke Pantai Dalam..kali ni mustahil akan silap coz kalo blik umah my mum sering gunakan jln ni.. Alhamdulillah aku tiba tepat kul 2.15..Mujur dpt parking..aku keseorangan....huhuksssss

Yihaaaa, melangkah je dpt lambaian Balqis, aku serahkan salah satu oreo cheese cake pd Balqis :-).. Present Balqis aku x smpt nk wrap..hahaks..aduyai.. Sorry sis kelam kelibut i..dptla snap pic Balqis with her hubby..then trus aku mam..sekejap jer..usai mam aku beredar..sempat terserempak dgn Datuk Bandar dan Pengarah kami, Oc with her beloved wife :-)..

Memandangkan program Apa Kata Wanita begin at 3 pm..aku mmg x smpt la kalo nk prushing back to home sweet home... So aku nekad pi tgk secara live by second time..lgpun umah Balqis dgn RTM mmg dekat bangat..hahaksss dgn slumbernya aku pun dotkan pass visitor then trus bergegas ke Wisma Tv..tatkala tu about 5 minutes nk start..da on air..hahaksss.lega aku dpt seat eventhough belakang skali.. :-)

Yes,this is my second time attending this programme.. Apa kata Wanita Bersama Zamzarina..hot topik Hak Isteri Yang Ditalak Part 2..kali ni Datuk Dr Maznah Hamid tidak bersama..tpi Tetamu minggu lepas iatu Ustaz dan Wakil Ibu Tunggal turut hadir..kali ini berkisarkan petisyen yg telah dihantar ke Jemaah Menteri pada Jumaat lepas...then pesanan akhir Ustaz mmg menusuk kalbu..ciri ~ ciri mengenali lelaki budiman dan beriman...mmg touchingla...

Utk yg ketinggalan saksikan live pada hari ini Ahad, saksikan ulangan di tv2 jam 1 ptg kay... Aku tetibe jatuh cinta dgn program live...

P PALANG S: suka menuntut ilmu yg tak penah sudah..... :-)

No comments: